De Styliste
JEANET HOKSBERGEN
Graag wil ik mij even voorstellen.
Ik ben Jeanet Hoksbergen-Scheper.
Ik ben THUIS in verkoopstyling.
Ik ben Jeanet Hoksbergen-Scheper.
Ik ben THUIS in verkoopstyling.
Als gecertificeerd LNV verkoopstyliste kom ik bij u THUIS. Kijkende door de ogen van een potentiële koper, lopen we samen door de woning. We bespreken de pluspunten van de woning en hoe deze te versterken. Wat is onze doelgroep? En hoe kunnen we met een minimale aanpassing het maximale bereiken? U kunt daarna zelf aan de slag met de tips en adviezen.
Samen hebben we maar één doel:
Het huis zo optimaal mogelijk presenteren voor een snellere verkoop tegen een zo hoog mogelijke prijs!
Het huis zo optimaal mogelijk presenteren voor een snellere verkoop tegen een zo hoog mogelijke prijs!
Naast Styliste ben ik ook gewoon Jeanet.
Vrouw van Edwin.
Moeder van twee kinderen genaamd Kaj en Fay.
Als kind was ik altijd aan het tekenen. En op zondag ging ik vaak met mijn vader de kamer veranderen. Mijn moeder was dan naar handbal en het was dan voor haar ook altijd weer een verrassing hoe de kamer er uit zag. Ik genoot hiervan.
Tijdens mijn jaren op de HAVO, bleef ik tekenen en met trots werd mijn eindexamentekening uitgekozen. Deze tekening werd tentoongesteld tijdens de examenuitreiking en elke kandidaat kreeg een gedrukt exemplaar mee naar huis.
Ik vervolgde mijn opleiding aan het CIBAP te Zwolle. In die tijd heb ik ervaring opgedaan in Reclame / Vormgeving, Etaleren en Standbouw. Zowel Etaleren als Reclame spraken me aan en het was dan ook een moeilijke keuze Etaleren of Reclame. Uiteindelijk ben ik succesvol afgestudeerd richting Reclame en Vormgeving. Maar ik was nog niet uitgeleerd. CIBAP was erg klantgericht denken en ik wilde graag mijn creativiteit verder onderzoeken.
Kunstacademie
Ik deed toelatingsexamen bij Kunstacademie Minerva te Groningen en werd aangenomen. Hier heb ik veel geleerd op het gebied van loslaten en bij nul beginnen. Mijn creativiteit werd weer wakker en ik pakte de kans om naast reclame mij ook te verdiepen in illustratie en media. Ik voelde mij er als een vis in het water. En je maakt wat mee, want wat was het leuk om mee te doen aan een media evenement om Almere op de kaart te krijgen. Met de hele klas hebben we een uitzending gemaakt die als uitgangspunt 'Almere slaapstad' had. Met een bakfiets voorzien van matras fietste ik door de stad om mensen te interviewen. Dit werd 24 uur live uitgezonden via de regionale omroep van Almere. Aan het einde van de dag werd ik herkend door inwoners... Hoe grappig! Het was een mooie tijd, die ik wederom met succes heb afgerond. Als afstudeerproject had ik gekozen voor het ontwerpen van een digitaal dagboek. Hoe vooruitstrevend was ik... Een jaar later ontstond HYVES en FACEBOOK. Veel van mijn toen bedachte ideeën zag ik hier ineens LIVE uitgewerkt.
Tijdens mijn studies heb ik meerdere stages gehad bij diverse reclamebureaus. Het was de tijd dat de computer in opkomst was, maar daar werd nog niet alles mee gedaan. Ik heb destijds nog met de hand tekeningen gemaakt voor advertenties. Dat kun je je nu bijna niet meer voorstellen. Bij mijn laatste stage werd mij gevraagd een pitch voor te bereiden. Een pitch? Er worden dan meerdere reclamebureaus uitgenodigd om een ontwerp te maken voor de gewenste opdracht. Zo gezegd, zo gedaan. En wat gebeurde er? Wij wonnen van 3 andere bureaus en ik had gelijk een baan na de studie! Hier heb ik met veel plezier gewerkt, tot er een kink in de kabel kwam. Al het succes leidde tot een burn out.
Konsep
Uit een diep dal kwam ik weer overeind. Ik koos ervoor om een andere weg in te slaan. Mijn eigen ontwerpbureau Konsep, bureau voor grafische vormgeving zette ik op. Met als wens eigen tijd indelen en niet meer de hele dag achter de computer. Dus ik pakte etaleren op en maakte af en toe een (muur)schildering naast mijn reclamewerk. Ik vond een manier om anderen te laten ervaren hoe fijn het is om te schilderen. Ik ging workshops geven in portretschilderen. Al die tijd bleef ik ook actief in de reclamebranche. Ik had een aantal vaste klanten en de afwisseling met de workshops voelde erg goed. 10 Jaar heb ik mijn eigen bedrijf gerund.
Thuisinverkoopstyling
Met de komst van de kinderen en een man met een eigen makelaarskantoor, voelde ik me zoekende. Is dit wat ik wil? De secretaresse van mijn man nam ontslag. Ze was op zoek naar een nieuwe uitdaging. Hoe herkenbaar. Toen kwam de vraag: 'Jeanet wil jij dit werk niet doen?'
Omdat ik mijn bedrijf tijdelijk stil had gelegd, had ik ruimte om hier over na te denken. Voor ik het wist was ik druk met koopcontracten en taxatierapporten. Ik wilde mijn man helpen. Alles was nieuw, maar ik dook er volop in. Al gauw bleek dat dit niet helemaal mijn ding was. Ik had te weinig achtergrond naar mijn idee.
Fotograferen... dat kon ik wel! Zowel op het CIBAP als de kunstacademie had ik fotografie gehad. Nog wel op de ouderwetste manier, met een rolletje, maar met mijn grafisch inzicht en gevoel voor beeld, leek me dit een mooie uitdaging. Ik sprong wederom in het diepe. Wat genoot ik ervan om bij mensen THUIS te komen en de woningen te fotograferen. Ik stoorde me wel aan de rommel in sommige huizen. Dat kon toch anders? Ik volgde een studie verkoopstyliste. Hier heb ik veel geleerd. Ik wist nu waar ik op moest letten bij het maken van een foto, hoe advies te geven en dat opruimen en schoonmaken erg belangrijk is.
Samen met mijn man runnen we makelaardij Thuisinwoningen.nl. Hij is de makelaar en ik ben de styliste en werk onder de naam Thuisinverkoopstyling.nl. Wij hebben zo ieder ons eigen onderdeel en dat maakt dat het samenwerken soepel verloopt. Bij elk huis dat ik binnenstap voel ik de uitdaging:
Hoe presenteer ik deze woning zo opvallend mogelijk op Funda!
Elke dag geniet ik van de afwisseling die dit beroep met zich meebrengt. Ik kom bij de mensen THUIS. Ik geef advies. Ik zorg ervoor dat de foto's worden gemaakt en bewerk ze na. Ik maak een video van de woning en monteer deze. Ik zorg voor een nette presentatie op Funda. Ik maak 3D plattegronden. En naast dit alles verzorg ik de huisstijl en alles wat erbij komt kijken qua reclamewerk voor thuisinwoningen.nl en thuisinverkoopstyling.nl. Deze vis heeft haar thuis gevonden!